"פגשתי אנשים שהיו קבורים כמה שעות תחת השלג" • האזינו

    דוד לזר No Comments on "פגשתי אנשים שהיו קבורים כמה שעות תחת השלג" • האזינו
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחד המוקדים המרכזיים שריכזו את נפגעי סופת השלגים הקטלנית בנפאל הוא בית חב"ד שבקטמנדו – נפאל, המנוהל על ידי שליח חב"ד חזקי ליפשיץ.

    בשיחה בתוכנית 'הבוקר' ב'קול חי' בהגשתו של אריאל ברמן גולל ליפשיץ את הרגעים הקשים שעברו עליו, את התחושות מהולות העצב והשמחה, ואת הסיפורים הקטנים על כאלה ששרדו שעות רבות תחת השלג הקפוא.

    "ביום שלישי, ראינו שהגשם שהתחיל בלילה לא פוסק, ושסערה גדולה החלה. בדרך כלל אנחנו עושים חשבון שאם אצלנו יש גשמים חזקים – אז בהרים יש סופות קשות. בתחילה חשבנו שהסופה תעבור, אך בשעות הצהרים קיבלנו מידע על פתק שנשלח ממרחקים על ידי מטיילים ששהו בהרים, אשר התריעו על הסופה הקשה ועל הצורך הדחוף בחילוצם".

    בהמשך סיפר ליפשיץ כי "למרות החשש שבמקום סגור לא יהיה חמצן, דווקא אלו שנשארו תחת קורת גג, בבקתות בהרים הם אלו ששרדו. אלה שניסו להיחלץ ולרדת ולחצות – הם אלו שנפגעו".

    "הכמות האדירה של השלג שהצטבר על הקרקע עד לגובה של מטר וחצי הוא זה שגרם לחוסר ביכולת תנועה, ומלבד העובדה שהמקום בכל השנה דליל בחמצן – עם השלג והקור הוא ללא חמצן לחלוטין".

    "סיפורים קשים ומרגשים נאספו אצלנו, על כמה עשרות שחולצו, וגם על כאלו שהיו קבורים בשלג במשך כמה שעות, ושהצליחו בסייעתא דישמיא להיחלץ לאחר שהם כבר היו בטוחים שישארו שם לנצח".

    "בשבת האחרונה היינו יחד עם הפצועים, וסעודת השבת הייתה מהולה בעצב על ההורגים ובשמחה על אלו שניצלו ברוך ה'", סיפר ליפשיץ.

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות